Hongkong

10 februari 2013 - Hongkong International Airport, China

Zaterdag 10 februari was onze vertrekdatum. Na een uur vertraging gingen we om 22.45 uur de lucht in. Eenmaal opgestegen bleek het halve vliegtuig leeg te zijn, daardoor wisten we drie lege stoelen te bemachtigen. Met andere woorden; Roos heeft 10 uur lang languit geslapen (met een halve slaappil) en ik heb 10 uur lang tevergeefs gezocht naar een zittende slaaphouding. Het cabinepersoneel vertelde bij aankomst dat het Chinees nieuwjaar precies gevierd werd tijdens ons verblijf in Hongkong en dat we een overvolle stad met veel festiviteiten tegemoet gingen. Eenmaal geland probeerde de taxichauffeur ons naar het hotel te brengen, maar door de Chinees nieuwjaar parade zijn we ergens in de buurt gedropt. Daar sta je dan zonder map tussen de Chinese tekens in het overvolle Hongkong.

Enige tijd later zijn we eindelijk aangekomen in ons hotel, The Royal Garden. Na het inchecken bij één van de vele onverstaanbare Chinezen (spreken ze nou Engels of Chinees tegen je?) onze tas gedropt en gelijk richting naar het restaurant Wooloomooloo Prime. Met een prachtig uitzicht op het mooi verlichte Hongkong Island. Na een heerlijke maaltijd en (jaja) wel 1 glas rode wijn vielen onze ogen dicht. Tijd om weer te verdwalen tussen de Chinese menigte op zoek naar ons hotel.

Een comaslaapje en een hotelontbijtje verder namen we de boottocht naar Hongkong Islands / Soho. Shopping mall in, shopping mall uit. Brug op, brug af. Roltrap omhoog, roltrap omlaag hebben we  eindelijk Soho bereikt maar helaas was dit helemaal uitgestorven en alle winkels/restaurantjes waren dicht. Dat Chinees nieuwjaar werkt voor ons niet echt… Na een rustgevende wandeling in Kowloon Park hebben we wat cultuur gesnoven in een echt Chinees restaurant. Alleen maar Chinezen en alleen maar een Chinese menukaart. Gelukkig werken ze hier op de menukaart ook met nummertjes ;-).

Hong Kong was voor ons een erg geslaagde tussenstop, ondanks de drukte een georganiseerde stad met behulpzame mensen en  erg impressive. Leuk om gezien te hebben.

Op naar Melbourne!!!!

PS:

Bestaan er Chinezen met krullen?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rachel:
    13 februari 2013
    wat super leuk om jullie avonturen zo bij te houden! Er bestaan denk ik geen chinezen met krullen.. wat denken jullie?
    zouden ze in chineze kappers permanentjes zetten?
    xxxxx