Melbourne

12 februari 2013 - Melbourne, Australië

Maandag 11 februari begon de lange reis richting Melbourne. Doordat we op Auckland (Nieuw-Zeeland) een overstap moesten maken, hadden we een totale vluchttijd van 15 uur. Nou is dat op zich geen probleem tenzij de allerdikste vrouw van de vlucht naast je zit en zich met moeite tussen de armleuningen kan persen. Eenmaal aangekomen in Melbourne de Skybus naar het centrum genomen en aangekomen bij onze 4 sterren (in de ruit) budgethotel. Prima gelegen en schoon, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Met onze ogen op half zeven op zoek gegaan naar een supermarkt en na een noedels-avondmaal in bed in slaap gevallen.

Een lange jetlag-nacht verder gingen we de volgende dag naar de beste koffietent in Melbourne, genaamd Seven Seeds met eigen gemaakte thee en koffie in de wijk Carlton. Hierna zijn we LOPEND (want we zouden het nou eenmaal rustig aan doen op de eerste dag) naar de Botanic Garden gegaan. Daarna de hele wijk South Bank bekeken (leuk deel van Melbourne met allerlei barretjes/eettentjes langs de rivier de Yarra) en langs de Yarra terug GELOPEN naar het hotel, het leek wel of er voor ons geen trams bestonden. Blijkbaar zijn we toch iets te enthousiast begonnen, want ‘s avonds sloeg de jetlag toe. Dus weer vroeg naar bed. Dit keer met soep in slaap gevallen.

Drie blaren en nog een jetlag nacht achter de rug weer vol enthousiasme de stad in, want oohhhh wat is het hier toch heerlijk en wat willen we alles graag zien. Als eerste een kijkje genomen in het centrum (shopping malls GPO & QV) en daarna de tram genomen richting Docklands (een wijk aan het water in herontwikkeling). Beetje rondgelopen als 2 oppertoeristen en daarna gechilled in een van de vele parken. Rustig avondje gehad met als kers op de taart onze eerste was gedraaid.

Na alweer een heerlijk ontbijtje met goede koffie (Ja, dat nemen ze hier heel serieus) was de hippy-wijk Fitzroy aan de beurt. Ook hier hebben ze flink huisgehouden, want een vercrackte junkies-wijk is omgetoverd tot artistieke broedplek met kunstenaars en designers. Leuk om gezien te hebben maar de temperatuur steeg en we hadden besloten om de stad te verlaten om naar St Kilda te gaan. Strand waar je met een kort tramritje zit. En ja hoor wederom geslaagd! Lekker gelunched en op het strand gelegen. Helaas de bikini en zwembroek niet mee, maar die schade halen we wel nog in. Zo fijn een stad waarbij je binnen no time op het strand kan liggen.

Wat doe je als je nog steeds last hebt van een jetlag en om 6 uur ‘s ochtends klaar wakker bent? Ja hardlopen, zoals iedere andere inwoner van Melbourne. Helaas geen bootcamp lesje mee kunnen pakken, maar we hebben er een eigen training van gemaakt. Na deze super energieke start toch maar even informeren naar campervans in Tasmanie. Lekker op tijd zo op dezelfde dag. Na alle sites te hebben afgestruind en bijna alle campervan bedrijven gebeld te hebben, kwamen we er achter dat we misschien toch iets te laat waren met boeken. Het kwam er op neer dat dit de drukste week van het jaar was en dat alle campervans NOT AVAILABLE waren. Uhhhh ja en dan… Als je in je hoofd had om een trip van anderhalve week te maken in Tasmanie. We waren de tijd bijna vergeten en gingen snel richting Melbourne airport..
We wilde de hoop niet opgeven en hebben op Melbourne Airport een simkaartje gekocht voor in onze Nokia (uit de prehistorie). Heerlijk zo back to basic. Na een potje snake en een telefoongesprek van een half uur (om de simkaart te activeren) snel nog 2 bedrijven bellen. Oei spannend..

En ja hoor door het oog van de naald. De allerlaatste beschikbare campervan in Tasmanie was voor ons! Een ietwat duurdere uitvoering, maar goed daar kunnen we mee leven, want ons uitgerekende dagbudget blijkt hier ook niet echt haalbaar te zijn (Staal Bankiers Ed, je hoort nog van ons ;-)).

Na een uurtje vliegen kwamen we aan in Tasmanie, vanuit de lucht al verbazingwekkend mooi. Snel naar de campervan rental gerend, want we hadden nog 6 minuten voor sluitingstijd. Pffffff het is gelukt en nog net op tijd ook. Offff we go in ons nieuwe huis voor anderhalve week in Tasmanie…

1. Serana:
    17 februari 2013
    Wat klinkt dat gestruin heerlijkkkkkk ! Op die jetlag na dan :). Have fun daar, kijk uit naar jullie volgende verhalen !
  2. Papenmam:
    18 februari 2013
    Heerlijk zo vrij de wereld verkennen. Doet mij denken aan een maandje Frankrijk en Spanje toen ik 20 was hadden jullie fatwoman niet uit kunnen kopen? Helaas voor jullie ;Staal Bankiers zojuist overgenomen door de Staat .good luck!
  3. Serap:
    18 februari 2013
    Haha leuk verhaal! Enjoy Tasmanië! Benieuwd naar hoe mooi het daar is! Kijk uit voor de duiveltjes ;) X
  4. Laura:
    19 februari 2013
    Hallo Rosa en Oscar,
    Wat spannend allemaal ,leuk om jullie zo te volgen.
    Kijk uit naar jullie volgende bestemming.
    Zo reizen we een beetje mee.
    Geniet samen en dikke kus van ons.
    Laura